31 mei 2018
De millennials zijn de eerste generatie die in een digitale technologische wereld zijn opgegroeid. Het onderscheid met andere generaties ligt niet in het gebruik van een digitaal apparaat, maar vooral in de manier waarop het gebruikt wordt. Waar de baby boomer een digitaal apparaat vooral gebruikt voor het verzamelen van informatie, gebruikt de millennial het als communicatiekanaal. Best lastig als je deze generatie wilt bereiken, aangezien ze zelf evenveel verstand hebben van de digitale wereld als bedrijven. Wie zijn die zogeheten millennials? Wat willen ze? En hoe verbind je deze doelgroep aan een baan als Young Professional? Lees gauw verder!
Ga snel naar…
Wie zijn die millennials?
De millennials zijn geboren tussen de jaren 1981 en 1996. Dat betekent dat ze momenteel tussen de 22 en 37 jaar zijn. Millennials zijn kapitaalkrachtig: starters op de arbeidsmarkt, staan aan het hoofd van jonge gezinnen, zijn ondernemers met een eigen bedrijf of hebben al zo’n 15 jaar werkervaring. Deze generatie staat op het punt om belangrijke keuzes te maken zoals samenwonen, trouwen en het krijgen van kinderen. Een ander opvallend punt is het feit dat ze een invloedrijke en voorbeeld generatie zijn. Kinderen kijken tegen deze generatie op en ouderen leren graag van hen over bijvoorbeeld nieuwe producten en diensten. Conclusie: de millennial heeft veel invloed op de keuzes en het consumentengedrag van deze generaties.
Wat willen millennials?
Voordat je begint met communiceren naar deze doelgroep, is het van belang dat je weet dat interactie met deze doelgroep niet meer gebonden is aan een moment, plaats of medium. Millennials bepalen zelf het onderwerp en tijdstip van een gesprek. Wil je als marketeer in contact komen met deze doelgroep en invloed houden op het gesprek? Dan kun je maar één ding doen: de conversatie met deze generatie omarmen én aangaan. Ondanks dat millennials zijn opgegroeid in een digitaal tijdperk, vinden ze zowel online als offline contact belangrijk. Ze willen juist face to face een gesprek aangaan en real life ervaringen beleven. Een merk of organisatie moet daar hun verhaal via verschillende media vertellen die millennials gebruiken om bijvoorbeeld studie- en baankeuzes te maken. Authenticiteit, openheid en ervaringen zijn daarom de belangrijkste voorwaarden voor een succesvolle verbinding.
[caption id="attachment_2958" align="alignnone" width="600"]
Millennials staan ervoor open om mee te denken.[/caption]
Hoe verbind je de millennial als Young Professional aan een baan?
Voor een organisatie is het belangrijk dat er openheid is over het doel en de achtergrond. De vraag ‘waarom’ speelt dan ook een grote rol: waarom doe je wat je doet? Waarom lever je bepaalde producten of diensten? Wees een storyteller, want op deze manier weten millennials jou te vinden. Het heeft geen zin om continu achter deze doelgroep aan te zitten. Zorg dat ze naar jou toekomen! Je hebt vast al door dat de klantervaring centraal staat en dat betekent dat authenticiteit ook een belangrijke rol speelt. Het is de zakelijke doorvertaling van het feit dat we in een economie zitten waarin de klantervaring leidend is. Een klantenkring met waardering voor jouw product betekent happy customers!
Het is van belang dat verwachtingen en ervaringen perfect met elkaar in lijn liggen. Een millennial voegt daad bij het woord en is bereid te betalen voor de toegevoegde waarde die een authentieke ervaring biedt boven de dienstverlening. Een goed voorbeeld hiervan is Starbucks. Voor een simpele kop koffie gaat niemand €4,50 betalen, maar wel voor een ‘frappuccino caramel’ koffie-ervaring. Dus hoe bereik je de millennial? Met unieke ervaringen, duidelijke verwachtingen en conversaties. Succes!
Blogs die interessant zijn voor jou